søndag, februar 25, 2007

Bloggerbøvl

Hm. For mit bloggeretos' skyld må jeg hellere uddybe vanskelighederne - nu er I snart mange der byder ind med en hjælpende hånd med mine småproblemer. Det er skønt. Men:

1) På min bloggerprofil har jeg mange gange forsøgt at uploade et billede. Det eneste sted jeg kan gøre det, er tilsyneladende et felt der hedder Photo URL. Så er det at jeg har lavet et online fotoalbum (selvfølgelig hos Bloggers venner, man er vel et godtroende fjols) og kopieret den specifikke url ind. Men der sker ikke noget. Det virker lissom ikke. Og der løber min tekniske viden så ud. Jeg vender tilbage til Lisbeth, som har tilbudt en skræddersyet løsning, meget snart.

2) Jeg kan sædvanligvis godt lave links i mine posts. Bruger enten den smarte lille hæfteklammeknap, og jeg tror sågar at det er lykkes mig at lave noget html-noget en enkelt gang. Men når jeg sidder herhjemme og skriver en post, som nu, ved vores superduperlivsstilsMac, er der to funktioner til min rådighed: Stavetjek og billedupload. Ingen html-hejs. Ingen smarte hæfteklammeknapper. Og så er det at jeg er fortabt. Det er faktisk lidt lige som at være sneet inde. I teorien kan man sagtens komme alle mulige steder hen, hvis bare man planlægger det godt. Men i praksis er man indespærret og rimelig øv-agtig.

Men never mind. Jeg har en knaldgod idé til en poster til Humaniorafestivalen (mellem os kan jeg godt afsløre at jeg allerede ved hvad præmiepengene skal bruges til, og det er en vild afstikker fra mit sædvanlige, forsigtige jeg). Det er søndag - og snefængslet er godt i gang med at blive regnet væk. Jipidipiduuu.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Emigrer nu bare over til Wordpress, Katrine.

Og - while you're at it - så sørg for at installere Firefox på jeres superduperlivsstilsmac - den har det altså med bedre at kunne kapere små mærkelige ikoner i forskellige programmer (det er også meget mere brugervenligt at bruge Wordpress i Firefox end i Safari).

:-)

katrine sagde ...

Jajaja. Men jeg vil godt lige vide noget: Hvorfor er Blogger pludselig dumme? For det foresvæver mig at det ikke bare er noget med knapper og uploads. Har set flere bloggere rose hinanden for at være på Wordpress. Hvad er det nu for noget?