mandag, januar 15, 2007

Et par baglæns tanker

Ja, jeg kan sagtens selv se modsætningerne i mine to ud af fem nedenfor. Og det er egentlig meget sjovt, for min første tanke var bare at fortælle to ting der for mig er ret ligetil: 1) Jeg har været en lykkelig spejder og 2) jeg kender ikke min far. Altså, jeg har da mange gange funderet over hvordan jeg er blevet den jeg er, men det var ikke meningen at det skulle foregå her. Og man kan sagtens diskutere kernefamilie og årsag-sammenhæng på den baggrund jeg lige har givet jer, men den indlysende konklusion er efter min beskedne mening også den mest uintelligente og uinteressante. Diskussionen derimod er interessant, men hører den hjemme her? Hm.

Derfor handler min anden tanke om sammenblandingen mellem det private og det faglige, i denne her sammenhæng. Jeg er gået ud over de selvdefinerede grænser for min egen blog. Er det relevant? Jeg er ikke sikker. Og jeg er ikke blogspert. Men det forekommer mig at bloggen som genre, eller ikke-genre kan bruges til at skubbe til grænserne. Min stemme har jo en klangbund af alle mulige andre menneskelige erfaringer end de der handler om retorik og skrivning. Derfor lader jeg de to ud af fem stå. Det er fint.

Ingen kommentarer: